ابزار های آنلاین

کارت طلایی چیست؟ تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه

کارت طلایی با بیمه بدنه

مقدمه| تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه

اگر خودروی شما محصول شرکت ایران خودرو باشد، به احتمال زیاد نام کارت طلایی به گوشتان خورده است. شاید فکر کنید که این کارت نسبت به بیمه بدنه بهتر و به صرفه تر است و خسارات بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما مواردی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ پس با مداوی همراه باشید تا با تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه آشنا شوید. خواندن این مقاله به شما در انتخاب و خرید کمک فراوانی خواهد کرد.

خرید کارت طلایی یا خرید بیمه بدنه

همان‌طور که گفته شد کارت طلایی فقط به رانندگان خودروهایی که در شرکت ایران‌خودرو طراحی و تولید شده‌اند، ارائه می‌شود. اما این کارت چه کاربردی دارد؟ کارت طلایی در واقع دارای خدمات خاصی نظیر جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی، تعمیر و تعویض قطعات خودرو و سرویس‌های دوره‌ای آن به رانندگان اتومبیل‌ها ارائه می‌شود.

اما شاید جالب باشد که بدانید کارت طلایی برای اتومبیل‌هایی که تولید ایران‌خودرو نباشند هم کاربرد دارد. به‌طورکلی این کاربرد محدود بوده و تنها شامل خدمات حمل‌ونقل رایگان خودرو هنگام خرابی یا تعمیر آن است. این در حالی است که بیمه بدنه برای تمامی خودروهای موجود در کشور یکسان عمل می‌کند و بسته به پرداخت حق بیمه و خرید پوشش‌های اضافی خدمات برای هر خودرو متغیر خواهد بود.

شاید با خود فکر کنید که کارت طلایی می‌تواند جایگزین خوب و مناسبی برای خودروهای ساخت ایران‌خودرو باشد، اما برای اینکه انتخاب درست و آگاهانه‌ای داشته باشید، بهتر است تا انتها با مداوی همراه باشید تا با تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه آشنا شوید. مجموعه مداوی آماده ارائه خدمات بیمه ‌ای با کیفیت، سرعت و قیمت مناسب به شما مشتریان گرامی است.

خدمات کارت طلایی

از سال 1380 تا به امروز شرکت ایران‌خودرو سرویس امدادی تحت عنوان کارت طلایی به مشتریان ارائه کرد. از تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه می‌توان به نوع خدمات این دو اشاره کرد. کارت طلایی نوعی سرویس امدادی است که امروزه برای کلیه اتومبیل‌های ایران‌خودرو قابل‌استفاده بوده و شامل خدمات و امکانات خاصی می‌شود. این خدمات عبارت هستند از:

  • تعویض رایگان قطعات معیوب خودرو و تضمین آن
  • راهنمایی و مشاوره تلفنی در شرایط اضطراری
  • امداد جاده و درون‌شهری سیار به‌صورت رایگان
  • حمل و انتقال رایگان اتومبیل خراب و خسارت‌دیده به تعمیرگاه
  • انتقال افرادی که در خودرو خراب شده بودند به نزدیک‌ترین شهر
  • جبران خسارات ناشی از پاشیدن رنگ و اسید بر بدنه خودرو
  • پوشش خسارات نظیر تصادف یا سرقت کلی خودرو
  • جبران خسارت پنچری لاستیک هنگام رانندگی
  • خسارت ترکیدگی لاستیک حین رانندگی
  • پوشش‌دهی خدماتی نظیر تعمیر سیستم سوخت‌رسانی، برق، سیستم خنک‌کننده، ترمز، کلاچ، تعویض باتری، دینام، انژکتور، رادیاتور، قفل و تعمیرات مرتبط با تزئینات خودرو
  • جبران خساراتی حاصل از برخورد اجسام یا سقوط و چپه شدن خودرو
  • امکان تعویض خودرو در زمان‌هایی که آسیب وارده به کل خودرو بالای 60 درصد است.

نحوه تهیه کارت طلایی برای خودروهای ساخت ایران‌خودرو

در ادامه مقاله تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه باید گفت که هزینه خرید و انتخاب کارت طلایی متناسب با خدماتی که کارت به مشتری ارائه می‌کند، است. گاهی خدمات کارت با محدودیت کارخانه مقارن شده و به مشتری ارائه نمی‌شود. برای مثال در حال حاضر کارت طلایی 4 ستاره به بالا به مشتریان ارائه نمی‌شود.

تهیه و خرید انواع کارت طلایی بر اساس مراحل خاصی انجام می‌شود. در ابتدا دارنده خودروی شرکت ایران‌خودرو باید با شعب منتخب کارت طلایی تماس بگیرد. در مرحله بعدی لازم است تا شماره شاسی خودروی خود را اعلام کند، در این صورت پس از اعزام کارشناسان از طرف امداد خودروی ایران به محل و بررسی اتومبیل راننده، می‌توان مراحل خرید را به اتمام رساند و درنهایت کارت طلایی برای دارنده خودرو فرستاده می‌شود.

اما بیمه بدنه چیست؟

کمتر کسی در دنیا امروز با بیمه بدنه آشنا نیست، این بیمه نوعی بیمه اختیاری است که در صورت خرید بیمه شخص ثالث توسط بیمه‌گذار الزامی خواهد شد. پوشش‌هایی که این بیمه به مشتریان ارائه می‌کند در قلب پوشش اصلی و فرعی بوده و بیمه‌گزار می‌تواند به‌راحتی با پرداخت حق بیمه بالاتر از پوشش‌‌های اضافی بهرهمند شود.

بیمه بدنه معمولاً خساراتی نظیر سرقت کلی و جزئی اتومبیل، حوادث و بلایای طبیعی، پاشیدن اسید و رنگ و مواد شیمیایی دیگر، شکست شیشه، هزینه ایاب‌وذهاب و… را جبران می‌کند. برای خرید بیمه بدنه هم می‌توان به‌صورت حضوری اقدام کرد و هم به‌صورت آنلاین، این بیمه شامل کلیه وسائل نقلیه می‌شود. اما حال که به‌طور مختصر با کارت طلایی و بیمه بدنه آشنا شدید، بهتر است در ادامه به مقایسه کارت طلایی با بیمه بدنه و تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه بپردازیم.

تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه: بررسی و مقایسه قیمت

در ادامه باهم تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه از نظر قیمت بررسی می‌کنیم. قیمت کارت طلایی ایران‌خودرو نسبت به بیمه بدنه بالاتر است و بیمه بدنه از نظر اقتصادی و کیفیت از نظر افراد زیادی گزینه بهتری محسوب می‌شود. قیمت خرید بیمه بدنه از عواملی همچون نوع خودرو، کاربری آن، سال ساخت خودرو، ارزش روز بر اساس نوسانات، خرید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه تأثیر می‌گیرد. اما باید اشاره کرد مهم‌ترین عاملی که سبب تأثیر در قیمت نهایی بیمه بدنه می‌شود، ارزش ذاتی خودروی شما است. اما بخشی از مبلغ حق بیمه ممکن است مشمول تخفیفات این بیمه‌نامه شود.

تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه و مزیت‌های بیمه بدنه  

قبل از هر چیز باید گفت، جبران خساراتی نظیر آتش‌سوزی، سرقت، تصادف در هر دو کارت طلایی و بیمه بدنه مشترک است، اما تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه در مسائل دیگری خلاصه می‌شود.

  • بیمه بدنه به‌منظور بیمة کلیه خودروها به جز خودروهای فرسوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که کارت طلایی تنها خودروهای مختص به شرکت ایران‌خودرو که عمر آن‌ها کمتر از ده سال است را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این عیب سبب شده تا حتی خودروهای قبل از سال نود شرکت ایران‌خودرو مشمول این طرح نشوند. باتوجه‌به امکانات، خدمات و قیمت بیمه بدنه، طبیعتاً طرف‌داران این بیمه در مقایسه با کارت طلایی بسیار زیاد هستند.
  • استعلام بیمه بدنه راحت و استعلام کارت طلایی نیازمند کارشناس است.
  • امکان انتقال بیمه بدنه و تخفیفات آن بر خودرو دیگر وجود دارد ولی در کارت طلایی این کار هرگز مقدور نیست.
  • اگر به مدت یک سال خسارتی از بیمه بدنه دریافت نشود، بیمه‌گذار مشمول تخفیف خواهد شد که این امتیاز در کارت طلایی نیست.
  • در بیمه بدنه انتخاب تعمیرگاه برعهده شما است ولی در کارت طلایی فقط باید به نمایندگی‌های ایران‌خودرو مراجعه شود.
  • بیمه بدنه به‌صورت اقساطی و کوتاه‌مدت قابل‌خرید است، اما کارت طلایی بلندمدت است.
  • امکان فسخ بیمه بدنه وجود دارد ولی این امکان در کارت طلایی وجود ندارد.
  • خرید بیمه بدنه به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است، درحالی‌که برای کارت طلایی حتماً باید مراجعه حضوری به نمایندگی داشت.

مقایسه کارت طلایی با بیمه بدنه و مزیت‌های خرید کارت طلایی

از مزیت‌های کارت طلایی نسبت به بیمه می‌توان به امکان سرویس‌هایی دوره‌ای، امکان انتقال و جابه‌جایی رایگان خودرو و سرنشینان، امداد سیار، ارائه خدمات فاقد فرانشیز، جبران خسارت‌هایی بالای ۵۰۰ هزار تومان بدون نیاز به بازدید سلامت و عدم محدودیتی دریافت بدون کروکی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله به تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه پرداخته شد، امیدواریم که با خواندن این مقاله نسبت به قبل با آگاهی بیشتری تصمیم به خرید بگیرید. اگر هنگام خرید ملاک‌هایی نظیر سرویس‌های دوره‌ای، خدمات در محل و امداد تلفنی برایتان مهم است و همچنین قدرت خرید نامحدودی دارید؛ ما به شما کارت طلایی ایران‌خودرو را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قیمت، شرایط خرید و پوشش‌‌های مناسب و متنوع برای شما اهمیت دارد، بیمه بدنه گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

سایت و مجموعه مداوی یکی از بهترین و برترین نمایندگان شرکت‌های بیمه در ایران است. در مداوی پس از بررسی نیاز و خواسته شما مشتری گرامی، بهترین بیمه بدنه و کارت طلایی از میان شرکت‌های بیمه‌ای انتخاب نموده و پس از انجام اقدامات اولیه، اقدام به صدور و ارسال رایگان بیمه موردنظر به محل درخواستی کرده و در زمان خسارت با دریافت مدارک مربوطه اقدام به پیگیری و پرداخت خسارت شما در سریع‌ترین زمان می‌نماییم.

ما در مداوی باتوجه‌به مشغله‌های مشتریان خود، بهترین و باکیفیت‌ترین بیمه‌نامه را بر اساس طرح‌های موجود در بازار بیمه‌ای، بر اساس شرایط و نیاز مشتری ارائه می‌نماییم.

میلاد محمدی
ده سال در صنعت بیمه مشغول به فعالیت هستم در این بستر به دنبال این هستم که با نگاهی نقادانه و بدون جانبداری از خدمات شرکت های بیمه ای ، به بررسی خدمات هر شرکت بپردازم . تا شما بتوانید بهترین انتخاب را جهت اخذ پوشش بیمه ای داشته باشید .

‫2 نظر

  • reza گفت:

    کارت طلایی یه دروغ و کلاهبرداریه محضه خودروی بنده در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ در محور قروه همدان واژگون شد و طبق نظر کارشناس امداد خودرو مشمول تعویض شد کلیه مدارک درخواستی و مستندات را تا پایان بهمن تحویل دفتر منطقه ای همدان دادم پس از گذشت ۲ ماه و نیم در اردیبهشت ماه با بنده تماس گرفتن که بایستی وکالت فروش به اسم امداد خودرو بزنم و لاشه خودرو را نیز شخصا ببرم تهران و تحویل پارکینگ الیاف بدم بماند که حدود ۱۰ میلیون هزینه انتقال و جابجایی و حق وکالت پرداخت کردم بعدش مبلغ ۱۰۰ میلیون نیز مابه التفاوت ازم گرفتن حالا با گذشت حدود ۸ ماه هنوز یه جواب قانع کننده به بنده نمیدن و امروز ۱۹ شهریور اعلام کردن ممکنه تا ۴۰ روز دیگه هم به تاخیر بیفته اینا فقط بلدن پول بگیرن و متاسفانه هیچ نهاد ناظر و مسئولی هم نیست از حق مصرف کننده دفاع کنه.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *