راهنمای خسارت مسافرتی کمک رسان ایران

مدارک عمومی لازم جهت تشکیل پرونده و بررسی خسارت بیمه شدگان بیمه های مسافرتی:
- 1 – تصویر بیمه نامه
- 2 – تصویر بلیط رفت
- 3 – تصویر صفحه اول پاسپورت
- 4 – تصویر ویزا
- 5 – تصویر مهر ورود و خروج از کشور ایران (مندرج در پاسپورت)
* پرداخت مستقیم به مراکز درمانی در سراسر دنیا: در صورت نیاز، شرکت کمک رسان ایران قادر به پرداخت مستقیم به مراکز درمانی در سراسر دنیا می باشد. چنانچه مدارک مورد نیاز به موقع و در اسرع وقت از طریق راههای ارتباطی به دست کارشناسان این شرکت برسد و خسارت تحت پوشش بیمه مسافرتی باشد، کارشناسان ما قادر به انجام هماهنگیهای لازم جهت پرداخت هزینههای خسارت به صورت مستقیم و یا از طریق شبکه شرکتهای قراردادی در سراسر دنیا می باشد. لازم به ذکر است در صورت امکان اعلام خسارت و دریافت راهنمایی از کارشناسان مرکز تماس قبل از مراجعه به مرکز درمانی این روند را تسهیل خواهد کرد.
* بیمه شده گرامی به همراه داشتن نسخه اصل کلیه مدارک برای پرداخت خسارت ضروری میباشد.
* از بیمه شده محترم تقاضا میشود راههای ارتباطی با خود را از جمله شماره تماس در ایران و هنگام سفر به همراه هرگونه درخواستی ذکر بفرمایید.
از بیمه شده گرامی تقاضا میشود شماره پرونده خود را که پس از اعلام خسارت تلفنی و یا ایمیل به ایشان از طرف شرکت کمک رسان ایران اختصاص داده شده، در هنگام ارسال تصاویر مدارک درخواستی یا ارسال هرگونه پیامی، در قسمت SUBJECT ایمیل لحاظ نمایند.
علاوه بر مدارک ذکر شد بالا مدارک زیر بر حسب نوع خسارت برای بررسی پرونده مورد نیاز و ضروری میباشد:
مراجعه به پزشک یا بستری در بیمارستان:
- 1 – تصویر گزارش پزشک (شامل تشخیص بیماری، روند درمان، جواب آزمایشات خون و ادرار، داروها، تصاویر مدارک مربوط به رادیولوژی، x-ray، MRI، سونوگرافی و سایر اقدامات تشخیصی)
- 2 – تصویر صورتحساب، قبض های بیمارستان و یا پزشک معالج و رسیدهای پرداختی
مراجعه به دندانپزشک:
- 1 – تصویر گزارش پزشک (شامل تشخیص مشکل دندان، روند درمان وDental X-Ray یا OPG یا هرگونه تصویربرداری تشخیصی پزشکی
- 2 – تصویر صورتحساب و قبض های دندانپزشک معالج و رسیدهای پرداختی
لطفا توجه داشته باشید که تصویر DENTAL X-RAY ،OPG یا هرگونه تصویر برداری تشخیصی پزشکی ضروری می باشد.
گم شدن یا سرقت مدارک کنسولی:
- 1 – گزارش پلیس
- 2 – تصویر گزارش سفارت ممهور به مهر سفارت
- 3 – تصویر قبوض پرداختی جهت تهیه مدارک کنسولی المثنی
- 4 – سرقت پول و وسایل شخصی تحت پوشش نمیباشد
گم شدن بار:
- 1 – تصویر نامه گم شدن بار(که بعد از 21 روز به بیمه شده میدهند)
- 2 – تصویر چک خسارت ایرلاین به بیمه شده
- 3 – تصاویر قبوض و رسیدهای خرید های ضروری (48 ساعت اول)
تاخیر بار:
- 1 – تصویر نامه تاخیر چمدان (IRREGULARITY REPORT)
- 2 – تصویر نامه تحویل چمدان به بیمه شده (DELIVERY REPORT)
- 3 – تصاویر قبوض و رسیدهای خرید های ضروری (48 ساعت اول)
فوت بیمه شده:
- 1 – تصویر گزارش پزشک (شامل تشخیص بیماری، آزمایشات، داروها و روند درمان) درصورت مراجعه به دکتر یا بیمارستان
- 2 – تصویر صورتحساب و قبض های بیمارستان. در صورت مراجعه به دکتر یا بیمارستان
- 3 – تصویر گزارش پلیس (در صورت فوت بر اثر تصادف)
- 4 – تصویر گواهی فوت
- 5 – تصویر گواهی پزشک قانونی
پوشش تاخیر در حرکت:
- 1 – تصویر نامهی تاخیر در حرکت ممهور به مهر ایرلاین
- 2 – تصویر قبضهای هزینههای ایاب و ذهاب تا هتل/رستوران
- 3 – تصویر صورتحساب هتل
- 4 – تصویر صورتحساب غذا
در صورتی که پرواز بیش از 6 ساعت تاخیر داشته باشد مدارک مربوط به هزینههای ایاب و ذهاب تا هتل یا رستوران، اقامت در هتل، و همچنین غذا تا سقف های مندرج در موارد زیر در تعهد بیمه میباشد:
- 1 – در صورتی که تاخیر بیش از 6 ساعت باشد تا سقف 45 یورو
- 2 – در صورتی که تاخیر بیش از 12 ساعت باشد تا سقف 45 یورو اضافه بر بند 1
- 3 – در صورتی که تاخیر بیش از 18 ساعت باشد تا سقف 45 یورو اضافه بر بند 2
- 4 – در صورتی که تاخیر بیش از 24 ساعت باشد تا سقف 45 یورو اضافه بر بند 3
هرگونه تاخیر ناشی از اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی، فرودگاههای مبدا و مقصد، و یا شرکتهای خدماتی طرف قرارداد آنها و همچنین تاخیر مربوط به پروازهای چارتر و غیرعادی از این تعهد مستثنی میباشد.شرایط و محدودیتهای مربوط به این نوع خسارت (تاخیر در حرکت) عبارتند از:
- 1 – پیش از آنکه درخواست خسارتی به موجب این بخش از بیمه نامه مورد بررسی قرار گیرد، بیمه گذار میبایست تاییدیه کتبی در مورد تاریخ و زمان حرکت و دلایل تاخیر را از شرکت حامل یا نمایندگان آنها دریافت نمایند.
- 2 – خسارت های مربوط به این بخش از تعهدات از زمانی که به موجب تاییدیه رزرو جا، برای حرکت بیمه گذار مقرر بوده است، محاسبه خواهد گردید
برای اطلاع از دیگر مزایای بیمه نامه خود ، نحوه پوشش، دریافت خدمات و همچنین در صورت نیاز به معرفی مراکز درمانی در محل اقامت خود و هرگونه اطلاعات بیشتر با مرکز تماس شبانهروزی کمک رسان ایران(SOS) از راهای زیر تماس حاصل بفرمایید:
- تلفن: 24-88648620-21(0)98+
- ایمیل: travel@iranassistance.com
- فکس: 88648502-21(0)98+
* بیمه شده گرامی لطفا اصل تمامی مدارک خود را به ایران بیاورید.
حداکثر مهلت اعلام خسارت برای بررسی پرونده هفت روز می باشد. بررسی پروندهی خسارت پس از مهلت مذکور، منوط به موافقت بیمهگر میباشد.